Orbitrek – co to jest?

Orbitrek Kettler to skuteczny sprzęt, który przyczynia się do rozwoju siły, wytrzymałości i naszej elastyczności. Wbudowany system z różnymi programami treningowymi pozwala wzmocnić mięśnie, poprawić pracę serca i płuc, wystarczy pozbyć się kilkuset zbędnych kalorii. Zewnętrznie wygląda jak bieżnia, ale ruchy są tutaj zaprojektowane wzdłuż specjalnej eliptycznej trajektorii, przypominającej tor narciarski. Wielofunkcyjny sprzęt obciąża nogi, ręce, plecy, brzuch, będąc jednym z najlepszych sprzętów dla cardio. Stopy ćwiczącego są przetaczane od palca do pięty, a nogi pozostają zgięte, co zmniejsza obciążenie pleców i stawów. Dzięki temu na orbitreku mogą ćwiczyć nawet osoby starsze oraz osoby po urazach układu mięśniowo-szkieletowego.

Zalety ćwiczeń na orbitreku

Systematyczne treningi wzmacniają układ naczyniowy, poprawiają sprawność fizyczną i wpływają na ogólny stan zdrowia. Mając w użyciu orbitreka, można o piękny wygłąd ciała, uwydatnić mięśnie, a także poprawić kontury sylwetki bez większego wysiłku.

Zajęcia na orbitreku pomogą:

  1. zwiększyć wytrzymałość;
  2. poprawić koordynację ruchów;
  3. przygotować ciało do obciążeń energetycznych;
  4. normalizować krążenie krwi;
  5. proporcjonalnie rozwinąć dolną i górną część ciała;
  6. wzmocnić odporność.

Kto może ćwiczyć na orbitreku?

Orbitrek to najlepszy domowy fitness trener dla kobiet i mężczyzn w każdym wieku, niezależnie od poziomu sprawności. Nadaje się zarówno dla początkujących, którzy nigdy nie uprawiali aktywności fizycznej, jak i dla profesjonalnych sportowców jako rozgrzewka przed innymi rodzajami intensywnego treningu lub regeneracji mięśni po nich. Pomimo stosunkowo delikatnego działania, orbitrek pomoże zrzucić kilka zbędnych kilogramów, jednocześnie utrzymując ciało w optymalnej, stabilnej wadze. Kolejną kategorią użytkowników są młode matki, które po porodzie chcą wrócić do poprzednich form. Regularne ćwiczenia pozwolą pozbyć się zbędnych kilogramów i nadać ciału stonowany wygląd. Ponadto nowoczesne modele orbitreków działają cicho, co pozwala na trening podczas snu dziecka.

Ze względu na mniejsze obciążenie stawów i kręgosłupa orbitrek jest odpowiedni dla osób, które doznały kontuzji mięśniowo-szkieletowych lub mięśni, a umiarkowany trening na orbitreku jest często częścią programu rehabilitacji.

Jak długo powinien trwać trening na orbitreku?

Dla początkujących użytkowników zaleca się przygotowanie ciała za pomocą pięciominutowych podejść jako rozgrzewki. Gdy organizm się do tego przyzwyczai, można zwiększyć obciążenie do trzydziestominutowych zajęć co drugi dzień, stopniowo zwiększając intensywność swoich kroków. Po dwóch tygodniach sesje można przedłużyć. Miesiąc później, po opanowaniu sprzętu i przyzwyczajeniu się do obciążeń, można zwiększyć liczbę ćwiczeń nawet do pięciu razy w tygodniu.